REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO pysznabula.pl

I Definicje

  1. Stronami umów o świadczenie usług drogą elektroniczną są: Restauracja Partnerska oraz Klient realizujący zamówienie w wybranej przez siebie Restauracji Partnerskiej.
  2. Restauracja Partnerska - FHU Jacek Gawryś, marsz. Józefa Piłsudskiego 23/9, 12-100 Szczytno, PL, NIP: 7451729830. W imieniu i na rachunek Restauracji Partnerskiej działa Agent Handlowy w postaci Restaumatic Sp. z o.o., 41-800 Zabrze, ul. Wolności 345, NIP: 648-276-55-71, który umocowany jest do odbierania oświadczeń woli, przyjmowania świadczeń oraz zawierania umów w imieniu i na rachunek Restauracji Partnerskiej w ramach obsługi Systemu Informatycznego do obsługi zamówień gastronomicznych występującego pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com.
  3. Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, bądź osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, ale nie ukończyła 18 lat w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa tj. w drobnych bieżących sprawach życia codziennego, która składa zamówienie za pośrednictwem strony internetowej Restauracji Partnerskiej.
  4. Użytkownik - osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Systemu Informatycznego.
  5. Agent - Restaumatic Sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, NIP: 6482765571, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców - Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 000041605, który jest jednocześnie dostawcą Systemu Informatycznego występującego pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com, działający w imieniu i na rzecz wyłącznie Restauracji Partnerskiej.
  6. System Informatyczny - to oprogramowanie wykorzystywane przez Restaurację Partnerską za pośrednictwem, którego Klient może zamówić w Restauracji Partnerskiej oferowane przez nią produkty i usługi występujący pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com. Pojęcie to obejmuje stronę WWW, zakładkę Aktywne Menu, usługę QR Waiter oraz Aplikację Mobilną, za pośrednictwem których Klient ma możliwość składania zamówień.
  7. Zamówienie - to czynność prawna dokonywana za pośrednictwem Systemu Informatycznego, podczas której Klient wyraża wolę zakupu zamówionych produktów i usług zgodnie z ich opisem oraz ceną.
  8. Płatność - czynność polegająca na zapłacie ceny za zamówienie w wybrany, określony w Regulaminie sposób podczas składania zamówienia.
  9. Administrator Danych Osobowych - Restauracja Partnerska FHU Jacek Gawryś, marsz. Józefa Piłsudskiego 23/9, 12-100 Szczytno, PL, NIP: 7451729830.
  10. Podmiot Przetwarzający Dane Osobowe - Restaumatic Sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, NIP: 648-276-55-71, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców - Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 000041605, email: contact@restaumatic.com.

II Postanowienia ogólne

  1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy dokument jest Regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
  2. Regulamin skierowany jest do wszystkich Użytkowników oraz Klientów, którzy korzystają z Systemu Informatycznego.
  3. Agent, Restauracja Partnerska, Użytkownik oraz Klient zobowiązują się do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
  4. Wszystkie informacje zawarte i wyświetlane poprzez System Informatyczny, odnoszące się do towarów i usług, łącznie z ich cenami, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  5. Zakazane jest korzystanie z Systemu Informatycznego przez Użytkownika oraz Klienta w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający uzasadnione interesy Restauracji Partnerskiej oraz Agenta. W szczególności Klient oraz Użytkownik nie będą podejmowali czynności, które mogłyby narazić Restaurację Partnerską lub Agenta na jakąkolwiek szkodę majątkową lub wizerunkową.
  6. Użytkownik oraz Klient nie mogą umieszczać w serwisie treści bezprawnych.
  7. W momencie złożenia Zamówienia, Użytkownik staje się Klientem.
  8. Klient oświadcza, że podane przez niego dane w formularzu zamówienia, w szczególności adresowe oraz adres email są zgodne, prawidłowe i kompletne. W przypadku podania fałszywych danych lub nienależących do Klienta, Restauracja Partnerska może powiadomić o tym fakcie Agenta, który niezwłocznie może usunąć zamówienie Klienta oraz zawiadomić odpowiednie organy państwowe.
  9. Jeśli w konsekwencji bezprawnego wykorzystania danych Klienta są przeprowadzane transakcje za pomocą jego danych, Restauracja Partnerska oraz Agent są zwolnieni z odpowiedzialności, jeżeli Klient nie zawiadomił Restauracji Partnerskiej o bezprawnym wykorzystaniu jego danych niezwłocznie po wykryciu tego faktu.
  10. Wyrażenie zgody na przestrzeganie niniejszego Regulaminu przy uruchamianiu Usługi, przy użyciu Systemu Informatycznego jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków Regulaminu bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.

III Przyjmowanie i realizacja zamówień

  1. Warunkiem skorzystania z usług Systemu informatycznego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
  2. Klient składając zamówienie zobowiązuje się podać swoje prawdziwe i kompletne dane wymagane przez System Informatyczny i przyjmuje do wiadomości, że składa zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
  3. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do potwierdzenia złożenia zamówienia oraz poprawności danych za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej. W przypadku braku kontaktu z Klientem, niepełnych danych, podejrzenia, że dane nie są prawdziwe, należą do osób trzecich lub zastosowana promocja nie należy się Klientowi, Restauracja Partnerska ma prawo zamówienie anulować za podaniem przyczyny.
  4. Jeśli Klient złożył zamówienie z wykorzystaniem promocji, upustu ceny i innych preferencji, do których nie miał prawa to zobowiązuje się zapłacić pełną cenę. Restauracja Partnerska ma prawo do weryfikacji uprawnień Klienta do zakupu towaru i usług na preferencyjnych warunkach w trakcie realizacji zamówienia.

IV Wymagania techniczne

  1. W celu otrzymywania Usługi Użytkownik i/lub Klient musi być wyposażony w odpowiednie urządzenia końcowe (telefon, komputer, tablet) wraz z połączeniem do Internetu.
  2. Korzystanie z Systemu wymaga posiadania przez Użytkownika i/lub Klienta urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet, przeglądarki Chrome, Safari, Edge, Firefox, Opera w możliwie najnowszej wersji.
  3. Szczegółowe informacje na temat polityki prywatności, w szczególności używania cookies zawiera Polityka Prywatności dostępna dla wszystkich Użytkowników i/lub Klientów na stronie: pysznabula.pl [strona restauracji, zakładka polityka prywatności].
  4. Warunkiem technicznym prawidłowego korzystania z Systemu i świadczonych za jego pomocą usług jest posiadania urządzenia końcowego z dostępem do publicznej sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari.

V Dodatkowe informacje odnośnie zamówień składanych przez Internet

  1. Umowę między Klientem a Restauracją Partnerską uważa się za zawartą tylko wtedy, gdy Restauracja Partnerska potwierdzi Klientowi, że zamówienie przyjęła do realizacji podając czas dostawy lub odbioru zamówienia.
  2. Restauracja Partnerska oraz Agent mają prawo anulować potwierdzone zamówienie w przypadkach: a) naruszenia zasad opisanych w punkcie III Regulaminu; b) awarii lub ograniczeń technicznych lub organizacyjnych, które uniemożliwiają lub mocno utrudniają realizację zamówienia; c) wystąpienia braku odpowiednich środków lub produktów do wykonania zamówienia, którego Restauracja Partnerska nie mogła przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności; d) w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, iż podane przez Klienta dane są nieprawdziwe, należą do osób trzecich, Klient nie posiada zdolności do czynności prawnych w rozumieniu prawa cywilnego.
  3. Restauracja Partnerska zobowiązuje się niezwłocznie, w miarę możliwości, zamieścić za pośrednictwem Systemu Informatycznego ogólnodostępną informację mówiącą o występujących ograniczeniach lub braku możności realizacji Zamówień.
  4. Restauracja Partnerska potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wyświetlając Klientowi odpowiednią informację na ekranie urządzenia, na którym Klient dokonał zamówienia. Dodatkowo Klient otrzyma stosowną wiadomość e-mailem, w szczególnych wypadkach również SMS'em. Wykonanie przez Restaurację Partnerską jednej z wyżej wymienionych czynności jest jednoznaczne ze skutecznym przekazaniem Klientowi potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
  5. Podany czas realizacji zamówienia należy traktować jako planowany i jego przekroczenie do 80% nie jest traktowane jako uchybienie w realizacji zamówienia i nie stanowi podstawy do reklamacji.

VI Formy płatności

  1. Klient składając zamówienie wybiera jedną z dostępnych form płatności: gotówka, kartą poprzez terminal płatniczy Restauracji Partnerskiej lub płatność poprzez sieć Internet (dalej: płatności online).
  2. Uregulowanie przez Klienta należności za pośrednictwem płatności online na rzecz Agenta równoznaczne jest ze spełnieniem świadczenia przez Klienta na rzecz Restauracji Partnerskiej.
  3. W przypadku dokonania zapłaty za pomocą płatności online, Restauracja Partnerska przyjmie zamówienie do realizacji tylko wtedy, gdy Agent potwierdzi otrzymanie środków. Dokument potwierdzenia zaksięgowania środków na koncie Klienta nie jest wystarczający. W przypadku, gdy Restauracja Partnerska anuluje zamówienie opłacone za pomocą płatności online, Agent na zlecenie Restauracji Partnerskiej dokona zwrotu płatności.
  4. Zlecenie zwrotu płatności przez Agenta nastąpi nie później niż w terminie 72 h, z zastrzeżeniem, że dni wolne od pracy mogą ten okres wydłużyć, od dnia otrzymania przez Agenta informacji o anulacji zamówienia i dyspozycji zwrotu środków. Za datę dokonania zwrotu przyjmuje się datę złożenia przez Agenta dyspozycji zwrotu należnej kwoty u Operatora Płatności.
  5. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia z płatnością gotówkową, za zwrot środków odpowiedzialna jest Restauracja Partnerska, a Agent nie ponosi odpowiedzialności za realizację zwrotu środków przez Restaurację Partnerską.
  6. Agent, jako partner Operatora Systemu Płatności Online, oraz Operator Systemu Płatności Online zastrzegają sobie prawo odmowy obsługi płatności dokonywanych przez Klienta, w szczególności w przypadku pojawienia się wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje płatność lub legalności samej płatności. Z powyższych względów odbioru płatności może odmówić Agent i/lub Operator Systemu Płatności Online.
  7. Agent oraz Operator Systemu Płatności Online nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu płatności lub odpowiedzi autoryzacyjnych, spowodowane przyczynami powstałymi po złożeniu przez Klienta dyspozycji płatności, a także za niezrealizowanie oraz opóźnienie w przekazaniu należnych środków lub weryfikacji danych, w szczególności spowodowane podaniem przez Klienta nieprawidłowych lub niekompletnych danych, które uniemożliwiają zrealizowanie transakcji płatności, jak również za opóźnienia będące następstwem innych zdarzeń niezależnych od Agenta lub Operatora Systemu Płatności Online.
  8. Restauracja Partnerska wystawi odpowiednie dokumenty Klientowi potwierdzające dokonanie sprzedaży w terminie przewidzianym ustawowo.
  9. W przypadkach pytań lub wątpliwości, Klient powinien skontaktować się z Restauracją Partnerską za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej.

VII Prawo odstąpienia od umowy przez Klienta

  1. Przed spełnieniem świadczenia przez Restaurację Partnerską, Klient może odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, przy czym uprawnienie to może być wykonane do momentu, w którym Restauracja Partnerska nie przystąpi do realizacji zamówienia.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązuje się poinformować o tym Restaurację Partnerską niezwłocznie po złożeniu zamówienia, ale nie później niż do momentu rozpoczęcia jego realizacji przez Restaurację Partnerską i w drodze jednoznacznego oświadczenia poprzez kontakt telefoniczny z Restauracją Partnerską. Po tym czasie zamówienie nie może być odwołane ani zmienione, chyba że Restauracja Partnerska wyrazi na to zgodę. Poinformowanie Restauracji Partnerskiej o chęci odstąpienia od umowy za pomocą poczty elektronicznej nie jest wystarczające do skutecznego odstąpienia od umowy.
  3. Jeśli Klient dokonał zapłaty za pomocą płatności online, środki zostaną zwrócone przez Agenta niezwłocznie od momentu otrzymania od Restauracji Partnerskiej zlecenia zwrotu środków, nie później jednak niż w ciągu 14 dni roboczych.

VIII Własność intelektualna i licencje

  1. Wygląd Systemu Informatycznego, treści, kod źródłowy są chronione polskim oraz międzynarodowym prawem autorskim.
  2. Ściąganie z Systemu Informatycznego treści oraz ich kopiowanie jest dozwolone wyłącznie do prywatnego użytku, w celu lepszego zapoznania się z informacjami.
  3. Żadna z części Systemu Informatycznego, w tym niniejszy Regulamin, nie mogą być rozpowszechniane lub/i powielane bez wiedzy właściciela.

IX Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące Zamówienia, prezentowanej Oferty, Dostawy należy kierować bezpośrednio do Restauracji Partnerskiej, której reklamacja dotyczy. Agent nie rozpatruje reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Restaurację.
  2. Reklamację dotyczącą usług Restauracji, Restauracja rozpatrzy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
  3. Reklamację dotyczącą usług Agenta, Agent rozpatrzy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
  4. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, telefon, adres e-mail, datę złożenia zamówienia, datę realizacji zamówienia, wskazany adres realizacji zamówienia, login Klienta oraz szczegółowy opis składanych zastrzeżeń.
  5. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Agenta powinny zostać przesłane za pośrednictwem adresu email na adres contact@restaumatic.com lub pisemnie na adres siedziby Restaumatic.com, tj. Restaumatic Sp. z o.o., ul. Wolności 345, 41-800 Zabrze.
  6. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Restaurację powinny zostać przesłane za pośrednictwem adresu email na adres ** jacek@gawrys.org**.
  7. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne lub dla potrzeby pełnego wyjaśnienia Restauracja i/lub Agent wystąpi o ich uzupełnienie, jeszcze przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas rozpatrzenia reklamacji ulega przedłużeniu do momentu uzupełniania danych przez Klienta składającego reklamację.
  8. Agent rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Agent może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonych po upływie 90 dni od ujawnienia się przyczyn reklamacji.
  9. Odpowiedź na reklamację złożoną Agentowi wysyłana jest wyłącznie na adres pocztowy lub adres poczty elektronicznej wskazany w samej reklamacji.

X Ochrona danych osobowych

  1. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce Ochrona Danych Osobowych/Prywatność.

XI Opis zagrożeń

Stosownie do art. 6 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), Agent informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników oraz Klientów z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Agenta w ramach korzystania z Usług Elektronicznych. Informacja dotyczy zagrożeń, które Agent identyfikuje jako zagrożenia potencjalne, które powinny być brane pod uwagę mimo systemów zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich: 1. możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną, 2. możliwość działania szkodliwego oprogramowania (oprogramowanie malware, robaki internetowe) w środowisku sieciowym rozpowszechnianego poprzez replikację kodu, 3. możliwość łamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne, 4. możliwość niedozwolonego podsłuchu polegającego na wykorzystaniu programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci (spyware), 5. instalowanie oprogramowania wykorzystywanego do korzystania z Usług ze źródeł innych niż źródła autoryzowane przez Usługodawcę, które, mimo podejmowanych działań mających na celu zminimalizowanie możliwości udostępniania modyfikowanych przez osoby trzecie wersji oprogramowania, może zawierać oprogramowanie złośliwe.

XII Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Agent zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu bez powiadomienia Klientów. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 2 dni od dnia publikacji. Brak akceptacji nowego brzmienia Regulaminu jest jednoznaczny z brakiem możliwości korzystania z Serwisu Internetowego.
  3. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  4. W ramach korzystania z Usług niedozwolone jest dostarczanie przez Użytkownika oraz Klienta treści o charakterze bezprawnym, w tym: a) informacji i danych spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego lub stabilności Systemu; b) informacji naruszających prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych Agenta oraz Restauracji Partnerskiej lub osób trzecich; c) innych informacji i danych naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

Stan na 2022-08-11